۰۹۱۲۳۹۷۰۰۸۰-۰۲۱۵۵۵۸۹۳۱۱

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

تولید فیلم استرچ

بسته بندی پلاستیکی نوعی بسته بندی مواد غذایی است که از یک لایه نازک پلیمری انعطاف پذیر و شفاف تشکیل شده است که به خود و به ظروف غذا می چسبد تا یک مهر و موم محکم ایجاد کند. پلاستیک با محافظت از آن در برابر هوا و جلوگیری از جذب رطوبت توسط غذاهای خشک و از دست دادن رطوبت مواد غذایی مرطوب، غذا را تازه نگه می دارد. همچنین بوها را مسدود می کند تا از پخش شدن آنها به سایر مواد غذایی که در نزدیکی آن ها نگهداری می شوند جلوگیری کند.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

پلاستیک ها پلیمرهای مصنوعی هستند. یعنی از مولکول‌های غول‌پیکر تشکیل شده‌اند که از ترکیب هزاران مولکول کوچک از همان نوع در یک زنجیره طولانی تشکیل شده‌اند. این مولکول های کوچک به عنوان مونومر شناخته می شوند و فرآیند ترکیب آنها به عنوان پلیمریزاسیون شناخته می شود. پلیمرهای طبیعی شامل مواد آشنا مانند ابریشم، لاستیک و پنبه است.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه
اولین پلاستیک توسط شیمیدان بریتانیایی الکساندر پارکز در سال 1862 ساخته شد که ماده ای به نام پارکزین را از پنبه، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، روغن کرچک و کافور تولید کرد. دو سال بعد در ایالات متحده جان وسلی هایت این محصول را بهبود بخشید و نام آن را سلولوئید گذاشت. سلولوئید موفقیت فوق‌العاده‌ای بود و برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار گرفت، اما بسیار قابل اشتعال بود.
اولین پلیمر کاملا مصنوعی (برخلاف سلولوئید که مشتق شده از پلیمر سلولز طبیعی بود) باکلیت بود که از فنل و فرمالدئید توسط شیمیدان بلژیکی لئو باکلند در سال 1908 تولید شد. بسیاری از پلیمرهای دیگر در طول قرن 20 توسعه یافتند. محصولات مهمی مانند لاستیک مصنوعی و الیاف مصنوعی مانند نایلون.
اولین پلاستیکی که برای بسته بندی استفاده شد سلفون بود، یکی دیگر از مشتقات سلولز که توسط شیمیدان سوئیسی ژاک براندنبرگر در سال 1911 اختراع شد. این پلاستیک از مزیت شفاف بودن برخوردار بود و در اوایل سال 1924 برای بسته بندی استفاده می شد. سلفون رایج ترین شکل فیلم پلاستیکی بود. ساخته شده تا سال 1963، زمانی که پلی اتیلن از آن سبقت گرفت.(تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه)

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

پلی اتیلن به طور تصادفی توسط محققان شرکت بریتانیایی Imperial Chemicals Industries در سال 1933 کشف شد، زمانی که آنها بنزن و اتیلن را در دما و فشار بالا مخلوط کردند. پلی اتیلن برای اولین بار به طور عمده برای مواد عایق الکتریکی استفاده شد. این اولین بار در سال 1945 توسط شرکت Visking در ایالات متحده به فیلم تبدیل شد و از آن زمان به بعد محبوبیت آن افزایش یافت.
پلی وینیل کلراید (PVC) قبل از جنگ جهانی دوم تولید می شد و در ابتدا به عنوان یک جایگزین ضعیف برای لاستیک استفاده می شد، اما فیلم هایی از این ماده تا دهه 1950 در هیچ مقداری ساخته نشد. امروزه PVC در بسیاری از محصولات مختلف مانند لوله ها، کفپوش ها، کابل های برق، کفش و لباس و همچنین پوشش های پلاستیکی استفاده می شود.
فیلم پلی وینیلیدین کلراید (PVDC) توسط شرکت شیمیایی داو در طول جنگ جهانی دوم برای استفاده نظامی ساخته شد. درجه بالایی از محافظت در برابر رطوبت و مقاومت در برابر روغن ها، گریس ها و مواد شیمیایی خورنده را ارائه می دهد، بنابراین برای بسته بندی تجهیزات حساس مانند دستگاه های نوری و اجزای موتور هواپیما استفاده می شود.
در سال 1952 با نام تجاری آشنا ساران روپ به عموم عرضه شد.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

مواد خام فیلم استرچ

تولید فیلم استرچ

تولید فیلم استرچ

بیشتر پوشش های پلاستیکی خانگی از پلی اتیلن، پی وی سی یا پی وی دی سی ساخته می شوند. این پلیمرها همگی از هیدروکربن های ساده مانند متان یا اتیلن که از گاز طبیعی یا نفت تولید می شوند به دست می آیند. پلی اتیلن مستقیما از اتیلن ساخته می شود. PVC از وینیل کلرید، مشتق شده از اتیلن، یا از استیلن، مشتق شده از متان ساخته شده است. PVDC از وینیل کلرید و وینیلیدین کلرید، مشتقاتی از 1،1،2-تری کلرواتان، که به نوبه خود از اتیلن یا استیلن مشتق می شود، ساخته می شود.
برخی از فیلم‌های پلاستیکی، از جمله سلفون، از سلولز به دست می‌آیند که از خمیر چوب یا از الیاف ریز به دست می‌آید، الیاف ریز که پس از برداشتن الیاف پنبه بلندتر توسط پنبه پاکن به دانه‌های پنبه می‌چسبند. حداقل یک شکل از فیلم پلاستیکی (تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه) از لاستیک مشتق شده است.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

فرآیند تولید فیلم استرچ

فرآوری مواد اولیه
• 1 مواد شیمیایی مورد نیاز برای سنتز پلیمرها معمولاً از نفت به دست می آیند. نفت خام در یک کوره تا حدود 752 درجه فارنهایت (400 درجه سانتیگراد) گرم می شود. بخارات حاصل از نفت به سمت ستونی در حال تکه تکه شدن حرکت می کند، یک برج بلند که شامل یک سری اتاقک است. اتاقک ها در پایین برج گرم تر و در بالا خنک تر هستند. مواد مختلفی که نفت را می سازند به صورت گاز از داخل محفظه ها بالا می روند تا زمانی که به دمایی برسند که در آن به مایع تبدیل شوند. از آنجایی که هر ماده نقطه جوش متفاوتی دارد، در محفظه های مختلف مایع می شوند و می توان آنها را جدا و جمع کرد.
• 2 بیشتر پلیمرها با هیدروکربن های بسیار ساده شروع می شوند که نقطه جوش پایینی دارند. این مواد در ستون شکنش مایع نمی شوند، بلکه به شکل گازهایی باقی می مانند که می توانند از بالای برج خارج شوند. آنها همچنین ممکن است از گاز طبیعی که بیشتر متان است به دست آیند. منبع دیگر این مواد شیمیایی، نفتا، مخلوطی از هیدروکربن‌های مایع است که از یک ستون تقسیم‌کننده به‌دست می‌آید که سنگین‌تر از بنزین است . اما سبک تر از نفت سنگین نفتا تحت فشار حرارت داده می‌شود تا هیدروکربن‌های مایع را به مولکول‌های کوچک‌تر تجزیه کند، فرآیندی که به آن کراکینگ می‌گویند. یک کاتالیزور اضافه می شود تا ترک خوردگی در دما و فشار کمتری نسبت به بدون آن انجام شود. کاتالیزور ممکن است یک خاک رس طبیعی یا مصنوعی (مخلوطی از آلومینا و سیلیس یا یک زئولیت (هر یک از مواد معدنی مختلف حاوی آلومینیوم، سیلیکون، اکسیژن و سایر عناصر در ترکیب با آب) باشد. 932 درجه فارنهایت (500 درجه سانتیگراد) تحت فشار حدود 100 کیلو پاسکال. سپس نفتای ترک خورده به روشی مشابه در یک ستون تقسیم شده تقطیر می شود تا اجزای آن جدا شود.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

• 3 پلی اتیلن از اتیلن پلیمریزه می شود که از ترک خوردگی به دست می آید. اتیلن در یک محفظه فشار تا حدود 338 درجه فارنهایت (170 درجه سانتیگراد) با فشار حدود 200000 کیلو پاسکال در حضور مقدار کمی اکسیژن گرم می شود. اکسیژن اتیلن را به رادیکال های آزاد تجزیه می کند که با یکدیگر ترکیب می شوند و زنجیره های پلی اتیلن را تشکیل می دهند. حدود یک درصد از گاز غیرواکنشی مانند پروپان برای جلوگیری از طولانی شدن زنجیره ها اضافه می شود.
• 4 PVC از وینیل کلرید پلیمریزه می شود که می توان آن را با مخلوط کردن استیلن با اسید کلریدریک یا اتیلن با کلر به دست آورد. اتیلن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به طور موثر از ترک خوردن نفتا به دست می آید. در صورت استفاده از استیلن، ابتدا باید با حرارت دادن متان تا حدود 2732 درجه فارنهایت (1500 درجه سانتیگراد) یا از طریق واکنشهای شیمیایی مختلف دیگر سنتز شود. وینیل کلرید را با آب مخلوط کرده و بهم می ریزند تا یک سوسپانسیون تشکیل شود، همانطور که روغن و سرکه برای تشکیل سس سالاد مخلوط می شوند. مواد معلق مختلفی مانند نشاسته و ژلاتین برای جلوگیری از جدا شدن مخلوط اضافه می شود. دمای سوسپانسیون به حدود 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) یا 122 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) افزایش می یابد و یک آغازگر، معمولاً یک پراکسید آلی، برای شروع واکنش اضافه می شود. مولکول های وینیل کلرید با یکدیگر واکنش داده و زنجیره های PVC را تشکیل می دهند.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

• 5 PVDC از مخلوطی از حدود 15٪ وینیل کلرید و حدود 85٪ وینیلیدین کلرید پلیمریزه شده است. برای تولید وینیلیدین کلرید، ابتدا تری کلرواتان 1،1،2 از مخلوط کردن استیلن، اسید کلریدریک و کلر یا با مخلوط کردن اتیلن و کلر ساخته می‌شود. سپس تری کلرواتان ۱،۱،۲ با هیدروکسید کلسیم یا هیدروکسید سدیم واکنش داده و وینیلیدین کلرید تولید می کند. پلیمریزاسیون PVDC تقریباً مانند PVC انجام می شود.

• 6 پلی اتیلن به طور طبیعی انعطاف پذیر است، اما PVC و PVDC باید نرم کننده هایی به آن اضافه شود، در غیر این صورت سخت و سفت خواهند شد. از استرهای آلی و معدنی مختلف می توان به عنوان نرم کننده استفاده کرد. به طور کلی نرم کننده مایع به آرامی به پودر پلیمر خشک اسپری می شود و تا حدود 302 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) حرارت داده می شود تا یک مخلوط همگن تشکیل شود.

  • تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

ساخت پوشش پلاستیکی

• 7 پوشش پلاستیکی با اکستروژن ساخته می شود. در این فرآیند، گرانول‌های پلاستیک حرارت داده می‌شوند تا در دمای 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتی‌گراد) برای پلی اتیلن و حدود 392 درجه فارنهایت (200 درجه سانتی‌گراد) برای PVC و PVDC ذوب شوند. سپس مایع از طریق یک قالب عبور داده می شود تا یک لوله از پلاستیک گرم و قابل کشش تشکیل شود. در فواصل زمانی معین، هوای فشرده به سمت لوله متحرک دمیده می شود تا حباب های بزرگی تشکیل شود. این باعث کشش پلاستیک به نازکی دلخواه می شود. پلاستیک نازک به سرعت سرد می شود و حباب بین غلتک های فلزی فرو می ریزد تا یک لایه تشکیل شود. این فیلم به دور یک غلتک فلزی بزرگ پیچیده می شود تا یک رول تشکیل دهد که ممکن است چندین کیلومتر پوشش پلاستیکی را در خود جای دهد. سپس لایه پلاستیکی روی این رول ها باز می شود، به طول مناسب (معمولاً حدود 15 متر) و عرض (حدود 0.33 متر) بریده می شود و دوباره روی لوله های مقوایی کوچک می چرخد. (این چرخیدن، باز کردن، و چرخاندن مجدد به بسته بندی پلاستیکی یک بار منفی الکتریسیته ساکن می دهد که به چسبیدن آن کمک می کند. طول. برخی نیز روی جعبه یک نقطه چسبناک دارند تا لبه پلاستیکی را بگیرد تا به لوله نچسبد. سپس جعبه های بسته بندی پلاستیکی در کارتن چیده شده و به خرده فروشان ارسال می شود.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

کنترل کیفیت تولید فیلم استرچ

انواع آزمایشات استاندارد برای اطمینان از موثر بودن پوشش پلاستیکی وجود دارد. مهمترین آنها آزمایشات برای نفوذپذیری، مقاومت در برابر ضربه و استحکام پارگی است.
نفوذپذیری بخار آب با پر کردن ظرف با کلرید کلسیم، یک ماده بسیار جاذب آب، اندازه گیری می شود. روی آن با یک نمونه پلاستیک پوشانده شده و وزن می شود. سپس ظرف را در محفظه ای با دما و رطوبت کنترل شده قرار می دهند. پس از مدت زمان اندازه گیری شده، ظرف دوباره وزن می شود. افزایش وزن نشان می دهد که چقدر بخار آب از پلاستیک عبور کرده است. این آزمایش را نیز می توان با پر کردن ظرف با آب به جای کلرید کلسیم و اندازه گیری کاهش وزن انجام داد تا میزان بخار آب خارج شده را مشاهده کرد. این آزمایشات در دمای 73 درجه فارنهایت (23 درجه سانتیگراد) با رطوبت نسبی 50 درصد، در 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) با رطوبت نسبی 50 درصد و در 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) با رطوبت نسبی 90 درصد
نفوذپذیری گاز با قرار دادن نمونه ای از پوشش پلاستیکی بین دو محفظه اندازه گیری می شود. محفظه بالایی شامل فشار 100 کیلو پاسکال است و محفظه پایینی حاوی خلاء متصل به لوله ای حاوی جیوه مایع است. همانطور که هوا در محفظه بالایی از پوشش پلاستیکی عبور می کند، فشار در محفظه پایینی را افزایش می دهد و سطح جیوه را مجبور به کاهش می کند. تغییر سطح نشان می دهد که چه مقدار هوا به پلاستیک نفوذ کرده است.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

مقاومت در برابر ضربه با انداختن وزنه‌هایی با اندازه افزایش یافته روی نمونه‌های آزمایشی اندازه‌گیری می‌شود تا نیمی از آنها شکسته شوند و در این مرحله وزن ثبت می‌شود. همچنین می توان آن را با پر کردن کیسه های ساخته شده از پوشش پلاستیکی در حال آزمایش با ماسه و انداختن آنها روی یک سطح سخت از ارتفاعات افزایش یافته تا زمانی که ترکید، اندازه گیری کرد. سپس ارتفاعی که این اتفاق می افتد ثبت می شود. مقاومت در برابر ضربه نیز با شلیک یک توپ فولادی کوچک که توسط هوای تحت فشار به داخل یک ورقه پلاستیکی حرکت می کند و اندازه گیری میزان کاهش سرعت پلاستیک توسط پلاستیک اندازه گیری می شود.
قدرت پارگی شامل قدرت شروع پارگی (نیروی لازم برای شروع پارگی) و قدرت انتشار پارگی (نیروی مورد نیاز برای ادامه پارگی) است. برای اندازه گیری قدرت شروع پارگی، نمونه ای به شکل V کم عمق بین دو فک کشیده می شود تا زمانی که شروع به پاره شدن کند. این شکل غیرعادی برای ایجاد یک زاویه 90 درجه انتخاب شده است که نقطه شروع کنترل شده ای را برای پارگی فراهم می کند. قدرت انتشار پارگی با جدا کردن یک نمونه حاوی یک شکاف پیش برش اندازه گیری می شود.
به طور کلی، PVDC از پلی اتیلن قوی تر و نفوذپذیرتر است که نفوذپذیری کمتری نسبت به PVC دارد.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

نگرانی های زیست محیطی

از آنجایی که لفاف پلاستیکی برای بازیافت مشکل است، اگر نگوییم غیرممکن است و به ندرت مورد استفاده مجدد قرار می گیرد، به ضایعات کمک می کند. یک گروه مصرف کننده، با در نظر گرفتن عواملی مانند انرژی و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت، ضایعات آزاد شده در طول ساخت و دفع، قابلیت بازیافت و مقادیر معمول استفاده شده، بسته بندی پلاستیکی را “تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه” ارزیابی کرده است. در مقایسه، ظروف پلاستیکی قابل استفاده مجدد به عنوان “عالی”، کیسه های پلاستیکی “بسیار خوب”، فویل آلومینیومی و کیسه های فریزر به عنوان “خوب” و کاغذهای فریزر به عنوان “ضعیف” رتبه بندی شدند. نگرانی دیگر این است که قرار گرفتن در معرض برخی نرم کننده ها در بسته بندی پلاستیکی می تواند مضر باشد. این مواد شیمیایی از پوشش پلاستیکی به غذاهای گرم و چرب جذب می شوند. اگرچه هرگز نشان داده نشده است که آنها به انسان آسیب وارد کنند، ثابت شده است که پلاستی سایزرها هنگامی که به مقدار زیاد به حیوانات آزمایشگاهی داده می شوند باعث سرطان می شوند. روکش پی وی سی می تواند از یک سوم نرم کننده ها تشکیل شده باشد، روکش PVDC از حدود 10 درصد نرم کننده ها تشکیل شده است و روکش پلی اتیلن معمولاً فاقد نرم کننده است.

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه

تولید فیلم استرچ مستقیم از کارخانه پلیمر پلاستیک جهت مشاوره خرید فیلم استرچ تماس بگیرید.

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید